17 yıldır işletmelerin daha iyi yazılımı
seçmesine yardımcı oluyoruz
Topluluk Kuralları
Lütfen topluluk kurallarımızı okumak için zaman ayırınız.
Bu Topluluk Kuralları, Capterra sitesinin ve bağlı sitelerimizin Yorum Programını düzenler ve kullanıcılar, eleştirmenler ve tedarikçiler için oyun kurallarını tanımlar. Bu belge üç ana bölümden oluşmaktadır:
- Yorumları Anlama: Yorum Programımızı, sitemizde yayınlanan yorumların kalite güvencesini (QA) ve güvenlik incelemesini kapsayan tüm kullanıcılar için, ve yazılım yorumlarının nasıl anlamlandıracaklarına ilişkin kılavuzdur.
- Yorum Yazma: Kılavuz yorumların yayınlanması için, söz konusu yorumların taslağının, yorum yazanların makul beklentilerini, yorumları işaretleme süreci ve programımızla ilgili diğer birkaç ayrıntıyı karşılaması gerekmektedir.
- Tedarikçileri Etkileyen Hususlar: Tedarikçilerin uyması gereken kurallar, tedarikçi beklentileri, en iyi uygulamalar ve daha fazla bilgi içeren Tedarikçi Portalımıza bir bağlantı linki dahil olmak üzere tedarikçileri etkileyen hususlara dair genel bakıştır.
Ayrıca Yorumcular, Tedarikçiler, için ve Yorum programımız hakkında sorulan en yaygın soruların bazılarına yanıt vermeye yardımcı olacak Doğrulama Sürecimiz hakkında ayrıntılı SSS’ler oluşturduk.
Yorumları Anlama
Yorum Programına Genel Bakış
Yorumlar, emsal ve benzer deneyimleri olan diğer kişilerin görüşlerini paylaşarak potansiyel yazılım alıcılarının eğitilmesinde önemli bir rol oynar. Yorumlar yalnızca alıcıların daha bilinçli kararlar vermesine yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda tedarikçilere yazılımları veya hizmetleri hakkında geri bildirim ve değerli bilgiler edinmelerini sağlar. Her yorumu ciddiye alıyoruz ve yararlı olan ve doğrulanmış kullanıcılar tarafından yazılan yüksek kaliteli, ilgili içeriği koruyan ve çıkar çatışması içermeyen bir site oluşturmaya odaklanmaktayız.
Bir web sitesi operatörü olarak, yazılım kullanıcıları topluluğumuz tarafından oluşturulan içeriği yazılım yorumları şeklinde görüntülemekteyiz. Yorumlarda ifade edilen görüşler, Capterra’ya değil, yorumculara aittir. Yorumcular veya tedarikçinin yönetimi tarafından yorumlara yanıt olarak ifade edilen görüşlerin hiçbirini onaylamaktayız. Ve bu Topluluk Kurallarında (i) sitenin kullanıcıları, (ii) yorum yazan kullanıcılar ve (iii) sitede listelenen ve/veya yorum yapılan tedarikçiler için yorum programımızı yöneten kuralları belirlemekteyiz.
Kalite Güvencesi (QA) ve Doğrulama Süreci
Yüksek kaliteli yorumlar için bir platform olmayı taahhüt etmekteyiz ve bu hedefe ulaşmak için sağlam bir inceleme Kalite Güvencesi (QA) süreci oluşturduk. Yayınlanan yorumların doğrulanmış kaynaklardan geldiğinden ve faydalı içerik sağladığından emin olmak için tüm yorumlar uzman ekibimiz tarafından manuel olarak incelenmektedir. Tüm yorumlar, derecelendirme veya tedarikçiden bağımsız olarak, doğrulama işlemi sırasında eşit olarak ele alınmaktadır.
Kullanıcı odaklı bir yorum platformu olarak Capterra, yazılım sağlayıcıları/tedarikçileri ve yazılım alışverişi yapanlar arasındaki tartışmayı kolaylaştırmayı amaçlayan tarafsız bir platform sağlamaktadır. Bu nedenle, her bir yorumcunun kimliğini doğrulamak için adımlar atarak dolandırıcılığa karşı koruma sağlamayı amaçlamaktayız. Ayrıca, yorumu yapan kişinin ürün şirketinin bir çalışanı veya rakibi olmak gibi herhangi bir çıkar çatışması içerisinde olmadığını ve yorum içeriğinin aşağıda listelenen yayınlama kurallarımıza uygun olduğunu doğrulamaya çalışmaktayız.
Yorum Doğrulamasının Üç Anahtarı
- Kimlik Kontrolü. Yorumun gerçek bir kişi tarafından yapıldığından emin olmak için her bir eleştirmen, ad, iş unvanı veya e-posta adresi gibi önemli tanımlayıcıları bulmak için uzman ekibimiz tarafından araştırılır. Uzman ekibimizin eleştirmenin kimliğini tespit edememeleri durumunda, söz konusu yorum yayınlanmayacaktır.
- Çıkar Çatışması Kontrolü. Her bir yorumcunun adı ve şirketi, yorum yaptıkları ürüne göre kontrol edilmektedir. Yorum yapan kişilerin tedarikçiyle herhangi bir şekilde bağlantılı olmaları veya doğrudan rakip olarak tanımlanmaları durumunda, söz konusu yorum yayınlanmayacaktır.
- İçerik Kontrolü. Her bir yorum, orijinal, özgün ve kalite standartlarımızı karşıladığından emin olmak için bir değerlendirmeden geçmektedir. İçeriğin aşağıdakiler dahil fakat bunlarla sınırlı kalmamak kaydıyla standartlarımızı karşılamaması durumunda söz konusu yorum yayınlanmayacaktır.
Kalite Güvencesi Ekibi Ekranı Başka Ne İçin Kullanılır?
- Uygunsuz dil, Şiddet veya Nefret söylemi. Yorumun içeriğinin saygısız veya müstehcen bir dil içermesi veya zorbalık veya ayrımcı nitelikte olması.
- İstenmeyen İçerik. Yorumun SPAM, anlamsız veya kendi kendini tanıtıyor olması.
- Geçersiz Yorumcu. Yorum yapan kişinin, bir müşteri adına yorum yazan bir tedarikçi veya sahte yorumlar yazmak için ödeme yapan bir yorumcu vs. gibi bir sahtekar olarak tanımlanması.
- Mükerrer Yorumlar. Yorum içeriğinin daha önce çevrimiçi olarak yayınlanmış veya yorum yapan kişinin ürün hakkında önceden yorum yapmış olması.
- Liste Devam Etmektedir… Temel bir web aramasının ötesinde çeşitli uzman araçlar kullanmaktayız. Kontrol listemizden geçmeyen bir yorum hakkında yönetim tarafından daha derin bir inceleme yapılır veya devre dışı bırakılır.
- Ihlaller. Kurallarımızı tekrar tekrar ihlal eden, programımızı kötüye kullanmaya çalışan veya spam gönderici olduğu tespit edilen eleştirmenlerin tüm yorumları devre dışı bırakılabilir ve yasal cezalar dahil olmak üzere cezalara tabi olabilir. Bununla birlikte, tarafsız bir yorum platformu olarak, yayınlanacak görüşlerin değerlendirmesi esnasında, sitemizde ifade edilen görüşlerin esasını değerlendirmemekte ve içeriği kontrol etmemekteyiz.
- Bir Yorumu İşaretleme. Üçüncü kişilere tahkikat için yorumları işaretleme olanağı sunuyoruz (bkz. Bir Yorumu İşaretleme.
Bir Yorum Nasıl Okunur
Yorum, belirli bir yazılım ürününü kullanma deneyimi olan tek bir kişinin görüşünü ifade eder. Bir yazılım ürününün yorum setini değerlendirirken aşağıdaki hususların dikkate alınması önem taşır:
- Tek bir yoruma güvenmeyiniz. Her yorumcunun deneyimi kendi durumuna özeldir. Mümkün olan her yerde, yazılımın kapasitesi ve desteği hakkında geniş bir anlayış geliştirmek için birden fazla yorumu dikkate alınız. - Tedarikçinin yanıtını dikkate alınız. Her hikayenin her zaman birden fazla tarafı vardır. Yorumu ve Tedarikçinin yanıtını birlikte dikkate alınız. Tedarikçi yanıtları, tedarikçinin müşteri destek sorunlarını nasıl ele aldığını ölçmek için kullanılabilir.
- Yorumları zaman içerisinde değerlendiriniz. Geçmişteki sorunların çözülüp çözülmediğini ve yeni sorunların çözülüp çözülmediğini görmek için bir tedarikçi hakkındaki yorumların zaman içinde nasıl ilerlediğini dikkate almak önem taşımaktadır. Daha yakın tarihli yorumların, bir ürünün en güncel kapasitesini ve konuyla en bağlantılı deneyimlerini yansıtması daha olasıdır.
- Bir yorumun içeriğini değerlendirirken muhakemenizi. Yayınlanan yorumlar, okuyuculara belirli bir eylem planı sağlamayı amaçlamasa da, yazılım müşterilerine bilinçli karar vermelerine yardımcı olacak önemli bir araç sağlamaktadır. Bir yorumun içeriğini değerlendirirken muhakemenizi kullanınız ve size sunulan tüm bilgilere dayanarak kararınızı veriniz.
Yorum Yazma
Mükemmel Bir Yorum Yazmak İçin Gerekli İpuçları
Sitemizde yayınlanan yazılım yorumları, milyonlarca yazılım müşterisine iş ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayan yazılımı seçme konusunda rehberlik eder. Yorumunuzu yazarken şu ipuçlarını göz önünde bulundurmalısınız:
- Açık olunuz. Hangi özelliklerinizi seviyorsunuz? Ürünü beğendiğinizi söylemek yerine nedenini açıklayınız. Spesifik deneyimlerin net örneklerini kullanınız - ne kadar fazla ayrıntı, o kadar iyidir.
- Okunabilir olunuz. Yorumlar başkaları için okunabilir olmalıdır. Aşırı büyük harf veya noktalama olmadan uygun dilbilgisi kullanınız ve yazımınızı kontrol ettiğinizden emin olunuz.
- Tarafsız olunuz. Deneyiminiz büyük ölçüde bir yöne doğru kaysa bile, yorumunuzda hem olumlu hem de olumsuz yönleri vurgulamaya çalışınız.
- Güncel olunuz. En iyi yorumlar, güncel yazılım sürümleri hakkında ve bir yıllık kullanım süresi içinde yazılanlardır.
- İlgili olunuz. Açık bir forum sağlıyoruz, ancak lütfen yorumunuzu diğer yazılım alıcıları için faydalı tutunuz. Yazılımı kullanma deneyiminizle doğrudan ilgili olmayan konu dışı tartışmalardan veya kişisel görüşlerden kaçınınız.
NOT: Yukarıdaki ipuçları resmi kurallar oluşturmaz, bunun yerine yararlı, iyi yazılmış bir yazılım yorumu oluşturmak için en iyi uygulamalar olarak amaçlanmıştır.
Yorum Kuralları
Aşağıdaki kurallara uymayan yorumlar, kendi takdirimize bağlı olarak kaldırılabilir veya yayınlanmayabilir:
- Yorumlar, doğrulayabileceğimiz bir kimlikle gönderilmelidir. Yorumunuzu anonim olarak görüntülemeyi seçseniz bile, kimliğinizi doğrulayabilmemiz gerekir. Bu doğrulamayı kolaylaştırmak için LinkedIn üzerinden oturum açmanızı öneririz.
- Yorumcuların, incelenmekte olan ürünle bir çıkar çatışması olmamalıdır. Tedarikçiler, çalışanları veya bir ürünün başarısında ticari bir çıkarı olan kişilerin kendi ürünlerini veya bir rakibin ürünü hakkında yorum yapmasına izin verilmez.
- Yorumlar, gerçek yorumcular tarafından gönderilmelidir. Doğrulama sürecimize uygun olarak, başka birinin adına veya varsayılan bir kimlik altında yapılan yorumların yayınlanmasına izin vermemekteyiz.
- Kanunları ihlal etmemize neden olacak yorumlar yayınlanmayacaktır. Sitemizi herhangi bir mevzuat veya düzenlemeye aykırı hale sokacak yorumları yayınlamama hakkımızı saklı tutarız.
Yorum Kuralları
Aşağıdaki kurallara uymayan yorumlar, kendi takdirimize bağlı olarak kaldırılabilir veya yayınlanmayabilir:
- Yorumlar, doğrulayabileceğimiz bir kimlikle gönderilmelidir. Yorumunuzu anonim olarak görüntülemeyi seçseniz bile, kimliğinizi doğrulayabilmemiz gerekir. Bu doğrulamayı kolaylaştırmak için LinkedIn üzerinden oturum açmanızı öneririz.
- Yorumcuların, incelenmekte olan ürünle bir çıkar çatışması olmamalıdır. Tedarikçiler, çalışanları veya bir ürünün başarısında ticari bir çıkarı olan kişilerin kendi ürünlerini veya bir rakibin ürünü hakkında yorum yapmasına izin verilmez.
- Yorumlar, gerçek yorumcular tarafından gönderilmelidir. Doğrulama sürecimize uygun olarak, başka birinin adına veya varsayılan bir kimlik altında yapılan yorumların yayınlanmasına izin vermemekteyiz.
- Yorumlar orijinal içerik içermelidir. Kendi web sitemiz de dahil olmak üzere başka bir kaynaktan kopyalanan yorumlara izin vermemekteyiz.
- Yorumlar küfürlü, nefret dolu, tehdit edici veya taciz edici içerik içermemelidir. Yorumların kişisel tehditler, müstehcenlik veya nefret söylemi içermesine izin vermemekteyiz.
- Yorumlar başkalarının kişisel bilgilerini içermemelidir. Yorumların, bir kişiyi tanımlamak için kullanılabilecek veya başka bir şekilde gizliliğini tehlikeye atabilecek bilgiler içermesine izin vermemekteyiz. Kişisel bilgiler, isim, adres, telefon numarası veya diğer kişisel tanımlayıcı bilgileri içerir.
- Yorumlar, yorum yapılan ürün hakkında dürüst geri bildirim sağlamalı ve başka bir ürünü kasten tanıtmak veya kötülemek için kullanılmamalıdır. Yorum yapılan ürün dışındaki diğer ürün(ler)e veya tedarikçi(ler)e atıfta bulunulmasına, yalnızca söz konusu atıfın iyoruma değer katması amaçlanması durumunda izin verilmektedir.
- Yorumlar herhangi bir yasal sözleşmeyi ihlal etmemelidir. Bir yorum, herhangi bir üçüncü kişi gizliliğini, ifşa etmemeli veya sözleşmeden doğan yükümlülüklerini ihlal etmemelidir.
- Yorumlar, dolandırıcılık veya herhangi bir suç faaliyeti ile itham edilmemeli veya rapor edilmemelidir. Dolandırıcılık veya faaliyet bir mahkeme kararı tarafından ispat edilmediği sürece, yorumlarımızda yasal konulara atıfta bulunulmasına izin vermemekteyiz. Ekibimiz, yasal bir suçlamanın doğru olup olmadığı konusunda karar verme yetkisine sahip değildir.
Tarafsız bir içerik platformu olarak, yorumcularımızın yazılım deneyimleri hakkında doğru ve dürüst ayrıntılar sağladığına inanmaktayız. Bir yorumun doğruluğunu belirlemeye veya ifade edilen görüşleri onaylamaya çalışmasak da, kendi takdirimize bağlı olarak, bir yorumun içeriğini herhangi bir zamanda ve herhangi bir nedenle inceleyebiliriz; ve kurallarımızı ve politikalarımızı ihlal ettiğine makul ölçüde inandığımız bir yorumu kaldırabiliriz.
Yorumculardan Beklenen Hususlar
Topluluk Kurallarımıza saygı duyan Yorumcuların aşağıdaki deneyime sahip olabileceği bir yer sağlamaya çalışıyoruz:
-
Tedarikçilerin veya diğer yorumcuların tacizinden muaftır. Bir yorumcu, sitemizdeki bir tedarikçi veya başka bir yorumcu tarafından hiçbir şekilde tacize maruz bırakılmamalıdır. - Yorum puanlamasına veya müşteri statüsüne bakılmaksızın yorumlara eşit muamele yapılması. Puanlama veya yorum yapılan ürün ne olursa olsun, tüm yorumlar aynı doğrulama ve kalite kontrol süreçlerinden geçecektir. Müşteri ürünlerine ilişkin yorumlar, müşteri olmayan tedarikçilerin ürünleriyle aynı şekilde değerlendirilmektedir.
-
Yorum puanlamasına veya müşteri statüsüne bakılmaksızın yorumlara eşit muamele yapılması. Puanlama veya yorum yapılan ürün ne olursa olsun, tüm yorumlar aynı doğrulama ve kalite kontrol süreçlerinden geçecektir. Müşteri ürünlerine ilişkin yorumlar, müşteri olmayan tedarikçilerin ürünleriyle aynı şekilde değerlendirilmektedir.
-
Gönderildiği gibi yayınlanan Yorumlar. Bir yorumun içeriğini, amacını değiştirecek şekilde düzenlemeyecek veya değiştirmeyeceğiz (örneğin, yazım hatalarını düzeltebiliriz). Kişisel olarak tanımlayıcı bilgiler veya kamuya açıklanması amaçlanmayan özel sözleşme koşulları gibi hassas verileri de gizleyebiliriz (daha fazla ayrıntıya burada ulaşabilirsiniz). Bir yorumun kurallarımıza uygun olmaması durumunda, yorumun tamamını yayınlamayacağız veya yorumu kaldıracağız. Yorumcular, kurallarımıza uygun bir yorumu yeniden gönderebilir.
-
Özel bilgiler gizli kalır. Bizimle paylaşılan kişisel iletişim bilgilerini veya iletişimleri üçüncü kişilere ifşa etmeyiz (yasal soruşturmaları kolaylaştırmaya yardımcı olmak için yasaların gerektirdiği durumlar hariç). Ancak, yorumcular, yorumlarına ek bir bağlam sağlamak için isimlerini ve şirket bilgilerini yorumlarının yanında görüntülenmesi seçeneğini seçebilir.
-
İstek üzerine anonim kalma. Yorumcular, LinkedIn’i kullanarak oturum açarak ve anonim kalma seçeneğini belirleyerek, yorumlarının tedarikçiler ve site kullanıcıları için anonim kalmasını tercih edebilir. Bu durumlarda, yorumcunun ismi ve şirket bilgileri, doğrulama amacıyla arka büromuz için ulaşılır hale gelecektir, ancak sitenin tedarikçilerinden ve kullanıcılarından gizlenecektir.
-
İstek üzerine yorum içeriğini güncelleme imkanı. Yorumunu değiştirmek veya güncellemek isteyen herhangi bir yorumcu, ekibimizle iletişime geçmelidir. Doğrulama amacıyla, yorum yapan kişi, orijinal yorumla birlikte gönderilen aynı e-posta adresini kullanarak iletişime geçmelidir.
Bir inceleme başlatabilmemiz için lütfen yukarıdaki kuralların ihlallerini veya başka bir kişinin yukarıda açıklanan deneyime sahip olma imkanına engel olan davranışları [email protected] İhlal edenler bir tedarikçinin profiline ilişkin bir yorum yapma veya siteye erişimin engellenmesi de dahil olmak üzere, takdirimize bağlı olarak cezalara tabi olabilir.
İnceleme için Yorum İşaretleme
Site kurallarına uygun davranıldığından emin olmak için tasarlanmış sağlam bir Kalite Güvencesi ve Doğrulama sürecine ve ayrıca sahte yorumlara karşı daha fazla koruma sağlamak için teknolojiye sahip bulunmaktayız. Ancak, hiçbir sistem mükemmel değildir ve bazen uygunsuz veya sahte bir yorum çatlaklardan sızabilir. Bu nadir durumlarda, yorumlar, ekibimiz tarafından incelenmek ve soruşturulmak üzere kullanıcılar tarafından işaretlenebilir.
Bir yorumun sahte veya başka bir şekilde uygunsuz olduğunu düşünüyorsanız, lütfen bunu bize [email protected] adresine e-posta göndermek suretiyle bildiriniz. Bir yorumu işaretlemek istediğinizi belirtirken, lütfen ürün sayfasının linkini, söz konusu yorum ilgili ayrıntıları ve inceleme aşamasında ekibimize yardımcı olacak tüm hususları sağlayınız. İnceleme ekibimiz, söz konusu yorumun, site kurallarımıza uyup uymadığını belirlemek için ilgili yorumu değerlendirecektir. Ekibimizin, söz konusu yorumun kurallarımıza uymadığını belirlemesi durumunda, söz konusu yorum siteden kaldırılacaktır. Yorumun kurallarımıza uygun olması durumunda yayınlanmaya devam edecektir.
Yorumlar içerik açısından kontrol edilmediğinden, belirtilen görüşler veya unsurlarla ilgili bir anlaşmazlık sebebiyle bir yorumu kaldıramıyoruz. Ayrıca, tarafsız bir içerik platformu olduğumuz için, bir tedarikçinin talebi üzerine veya yalnızca bir yorumun olumsuz olması sebebiyle söz konusu yorum değiştirilmeyecektir. Yorum hakkında bir endişenin dile getirililmesi durumunda söz konusu yorumun meşruluğunu araştırabiliriz, ancak yorumla ilgili herhangi bir karar, talebin kaynağından bağımsız olarak yalnızca inceleme ekibi tarafından verilir. Bir “işaretleme” isteği, yalnızca inceleme ekibimizin incelemesini sağlar ve kaldırma garantisi vermez. Tüm talepler geldikleri sıraya göre değerlendirilecektir ve talepte bulunanın başka bir işlem yapmasına gerek yoktur. Talebinizin alındığını onaylanmasını takiben, incelememizin tamamlanmasından sonra söz konusu incelememizin sonuçlarıyla ilgili olarak size bir ileti göndereceğiz. Lütfen işaretleme sistemimizin kötüye kullanılmasının cezalarla sonuçlanabileceğini unutmayınız.
Yorumların İnceleme Süreci
Bir yorumun inceleme için işaretlenmesi durumunda destek ekibimiz (i) Kalite Güvencesi ve Doğrulama Sürecimizi , karşıladığından ve (ii) yorum içeriğinin Yorum Kurallarımızı. Ekip, ek bilgi almak için yorumu yapan kişiyle iletişime geçebilir ve söz konusu yorumun Yorum Kurallarımızı ihlal edip etmediğini belirlemek için bir dizi araç kullanır.
Aşağıdakilere dikkat ediniz:
- Sitemiz dışında bir tedarikçi ile bir yorum yapan kişi arasında gerçekleşen e-posta alışverişleri ve telefon görüşmeleri dahil olmak üzere özel iletişimleri doğrulayamadığımız için, bunlar güvenilmez olabilir. Bu doğrultuda sağlanan herhangi bir kanıt, inceleme aşamasında dikkate alınan birçok faktörden biri olacaktır.
- Tarafsız bir içerik platformu olarak, herhangi bir yorumun içeriğinde ifade edilen niyet ve görüşler konusunda sübjektif kararlar almayacağız.
- Bir tahkim yürütmemekteyiz. Biz arabulucu değiliz ve yorum yapan kişiler ile tedarikçilerimiz arasındaki uyuşmazlıklara müdahale etmeyeceğiz.
- Kişisel iletişim bilgilerini veya bizimle ve yorum yapan kişiler arasında geçen iletişimleri paylaşmayacağız. Gizliliği ciddiye alıyoruz ve her zaman gizlilik politikamıza bağlı kalmaya çalışıyoruz. İncelemelerin çoğu bir hafta içerisinde sonuçlandırılır, ancak bilgiye dayalı bir karar vermek için gerekli araştırma ve dış erişime imkan sağlamak için bu süre uzatılabilir. İnceleme aşamasında, söz konusu yorum yayınlanmaya ve tedarikçinin profilinde görüntülenmeye devam edecektir. Yanlış suçlamaların alınan genel değerlendirme puanlarını manipüle etmesini önlemek için tahkikat aşaması süresince yorumları kaldırmamaktayız.
Sistemimizi yanıltmak isteyen kişilere yardımcı olacağı için inceleme protokollerimizi açıklamamaktayız. İnceleme taleplerini ciddiye aldığımızdan ve her vakanın, taleplerin alındığı sıraya göre ekibimiz tarafından manuel olarak değerlendirildiğinden ve tartışıldığından emin olunuz. İnceleme aşaması sonuçlandığında, talepte bulunan kişiye inceleme sonucu alınan kararını ileten bir e-posta gönderilecektir.
Yorumların Teşvik Edilmesi Hakkında
Yorumların sunulmasını teşvik etmenin bir yolu olarak “nominal teşvikler” sunmak, bugünlerde yaygın bir uygulama olarak kabul edilmektedir. Basitçe ifade etmek gerekirse, teşvikler yazılım kullanıcılarını yorum yazmaları için motive edilmelerine yardımcı olur. Çevrimiçi topluluğumuzun, daha fazla sayıda yoruma sahip olmasının, değer kazandığına inanmaktayız ve birçok çalışmamız ile de desteklenen bu inancımız muhtemel olumsuz taraflarına göre daha ağır basmaktadır. Yalnızca teşvik almayan yorumları yayınlayacak olsaydık: (i) çevrimiçi topluluğumuz, satın alma kararlarını bildirmek için daha az pratik rehberliğe sahip olurdu; ve (ii) teşvik uygulamasının basitçe “yeraltına” taşınması ve açıklanmama riski olacak idi. Bu yeraltı faaliyetinin denetlenmesi neredeyse imkansız olurdu.
Federal Ticaret Komisyonu (FTK) Onay Kılavuzu, çevrimiçi şirketlerin nominal bir teşvik karşılığında (ister web sitesi isterse yazılım tedarikçisi tarafından davet edilmiş olsun) bir yorum sunulması durumunda açık bir bildirim sağlamasını gerektirmektedir. link adresine bakınız. Politikalarımız, inceledikleri ürüne nihai olarak verdikleri puan ne olursa olsun, dürüst yorumlar gönderen tüm yorum yapan kişilere bu tür teşviklerin sunulmasını gerektirmektedir.
“Yorum Yapan Kişi Kaynağı” simgesi, bir yorumun hediye kartı gibi bir teşvik karşılığında yazılıp yazılmadığını bile gösterecektir. Yorumun Capterra veya bağlı sitelerinden, Software Advice ve GetApp’ten veya tedarikçi tarafından gönderilen bir davet aracılıyla gelmesi doğrudur. LÜTFEN DİKKAT: Gartner, adil ve yasal olarak uyumlu bir Yorum Programı sağlamak için devam eden çabalarımızda esnasında, aşağıda belirtilen yorum yapan kişiler için bir teşvik sağlamayacaktır: Yorum yapılan şirketin çalışanları veya onunla bağlantılı olan kişiler veya doğrudan bir rakibi; Gartner, Inc.’in çalışanları, yetkilileri, direktörleri, acenteleri, yan ve bağlı kuruluşları ve bu kişilerin birinci dereceden akrabaları; Devlet ve kamu sektörü çalışanları; Şirket politikaları uyarınca, ticari işler kapsamında hediye kabul edilmesini yasaklananlar; ABD Hazine Bakanlığı Yabancı Varlıklar Kontrol Yaptırımları Ofisi’nde belirtilen ülkelerde ikamet eden veya bu kuruluş tarafından istihdam edilen kişiler veya bu kuruluş adına hareket eden kişiler. ** Yukarıda listelenen kategorilerden birine giriyorsanız, burayı tıklayarak site içerisinde doğrudan teşviksiz bir yorum gönderebilirsiniz.
“Anonim” Yorumlar Hakkında
Capterra’da yayınlanan bazı yorumlar, eşlik eden bir yorumcu adı veya şirketi olmadan görüntülenmekte olup, bunun yerine yalnızca “doğrulanmış bir kullanıcı” tarafından gönderildiklerini belirtilmektedir. Açık olmak gerekirse, bu yorumlar isimsiz olarak gönderilmiş gibi görüntülenmekte ise de, bu yorumlar, bilgilerini göndermiş, ancak gizlilik nedenleriyle kimliğini herkese açık olarak göstermemeyi tercih eden, kişisel LinkedIn hesapları aracılığıyla giriş yapmış kişiler tarafından gönderilmiştir. Yorum yapan kişi, kişisel bilgilerini halkla paylaşmamayı tercih edebilir, ancak kimlikleri her zaman, incelemelerinin yayınlanmasına izin vermeden önce Kalite Güvence ekibimiz tarafından doğrulanmaktadır.
Yorum yapan kişinin anonim kalma seçeneğini seçmesinden sonra, kişisel iletişim bilgileri de dahil olmak üzere yorum yapan kişi hakkında herhangi bir ayrıntıyı kamuya veya diğer tedarikçilere açıklamak politikamıza aykırıdır. Kalite Güvencesi ekibimiz, yayınlanan yorumların sadece meşru yorumcular tarafından gönderilmiş olduğunu doğrulamak amacıyla, her bir yorum yapan kişiyi Kurallarımıza uygun olarak manuel bir şekilde doğrulamaktadır. Kalite Güvencesi sürecimiz hakkında daha fazla bilgi için, buraya tıklayınız
Yorumlarımız Nereden Gelmektedir?
Tüm çevrimiçi yorum siteleri gibi, Capterra da yorumlarını çeşitli kanallardan alır. Birçok yorum, araştırmaları sırasında sitemizi ziyaret eden ve yorum yazmayı tercih eden yazılım müşterileri tarafından gönderilmektedir.Diğer yorumlar, bir yorum karşılığında bir teşviksunabileceğimiz yorum topluluğumuzun üyeleri tarafından yayınlanmaktadır. Yine, müşterisini sitemizde bir ürün yorumu yazmaya teşvik eden bir tedarikçi tarafından da yorum yazılması talep edilebilir. Her durumda, yorumun sitemize gönderildiği kanaldan bağımsız olarak, tüm yorumlara aynı titiz Kalite Güvencesi ve Doğrulama Sürecini uygulamaktayız.
*NOT: Capterra ayrıca bağlı siteleri Software Advice ve GetApp genelinde de yorumları görüntüler. Yorumların her üç siteden de erişilebilir olması esnasında, yorumun gönderildiği site “Kaynak” olarak belirtilecektir.
Yorum Ekibimiz Hakkında
Yorum ekibimiz, sitelerimiz aracılığıyla gönderilen her yorumu değerlendirmeyi amaçlar. Her ekip üyesini tahkikat prosedürlerimiz konusunda eğitmekte ve her bir yorum yapan kişinin kimliğini doğrulamak, olası çıkar çatışmalarını belirlemek ve gönderilen yorumların Kurallarımıza uygun olmasını sağlamakla görevlendirmekteyiz. Her ay gönderilen on binlerce yorum ile, ekibimizin bu alandaki uzmanlığını geliştirmeye ve mükemmelleştirmeye devam etmekteyiz.
Ekibimiz, bir yorumu doğrularken tarafsız ve ön yargısız olmak üzere eğitilmiştir. Olumlu bir deneyimi paylaşan beş yıldızlı bir yorum da, olumsuz bir deneyimi paylaşan tek yıldızlı bir yorumu da aynı şekilde ele almaktayız. Tarafsız bir çevrimiçi içerik platformu olarak, kendi takdirimize bağlı olarak, site standartlarımızı ihlal ettiğini düşünmediğimiz sürece, doğrulanmış bir yorumcunun bir düşüncesini veya ifadesini kaldıramamaktayız.
Bu konumu güçlendirmek için yorum ekibimiz satış ve ilişki ekiplerimizden ve girişimlerimizden ayrı ve bağımsızdır. Yorum ekibi, yayınlanan tüm yorumların aynı Kalite Güvence sürecinden geçmesini sağlayarak tüm tedarikçilere, müşterilere veya müşteri olmayanlara eşit davranmaktadır. Yorum programımız söz konusu olduğunda yasal yükümlülüklerimizi ciddiye almakta ve tüm politika ve uygulamalarımızın yürürlükteki en güncel mevzuat ve düzenlemelere uygun olmasını sağlamaya devam etmekteyiz.
Tedarikçileri Etkileyen Hususlar
Tedarikçi Kuralları
Yorumları temin eden Tedarikçiler, Gartner Digital Markets adına hareket etmektedir. Alıcılarımızın haklarını korumak ve tarafsız, güvenilir bir platform olarak kalmaya devam etmek amacıyla, tedarikçilerden ürün ve hizmetlerinin yorumlarıyla ilgili olarak aşağıdaki kurallara uymalarını rica ederiz. Aşağıdaki kuralları ihlal eden tedarikçiler, hem Capterra tarafından hem de kanunlar kapsamında verilen cezalara tabi olabilir. Cezalar, bizim takdirimize bağlı olarak belirlenecek olup, tedarikçinin profili hakkında bir yorum veya hizmetlerin askıya alınmasını içerebilir.
- Satıcılar, aşağılama içermeyen sözleşme maddelerinin uygulanması yoluyla yorum puanlarını etkilemeye çalışmamalıdır. Federal kanunlar, müşteri sözleşmelerinde aşağılamama maddelerinin kullanılmasını yasaklamaktadır ve Capterra, bu tür maddelerin oluşturulmasını, yorum puanlarını yapay olarak artırma girişimi olarak görmektedir. Aşağılamama maddesi içeren bir sözleşmeyi kabul etmeye mecbur bırakılmış bir yorumcunun yorumlarını kaldırmayacağız ve böyle bir maddenin varlığı, tedarikçinin hesabına cezalar uygulanması ile sonuçlanabilir.
- Tedarikçiler, kendi ürünlerine veya bir rakibin ürününe ilişkin, bir kullanıcının adına veya kendi ürünleri veya stratejik veya maddi yarar sağlayabilecekleri herhangi bir ürün için yorum yayınlayamazlar. Tedarikçiler, incelemelerinde müşterilerine rehberlik edemez veya sitemiz için dolaylı olarak yorum toplayamaz veya barındıramaz. Yorumlar, doğrudan kullanıcı tarafından sitemizin yorum formu vasıtasıyla gönderilmelidir. Buna ilaveten, yorum, ürünü kullanma konusundaki gerçek deneyimlerine dayansa bile, tedarikçinin bir rakibine ait ürünü hakkında yorum yayınlamasına izin vermemekteyiz.
- Tedarikçiler, yorumcuları, yorum içerikleri veya puanlamaları konusunda taciz etmemelidir. Tedarikçiler, sitemizdeki yorum yapan kişilere yapıcı bir şekilde yanıt vermeye teşvik edilir, ancak özellikle yorum yapan kişinin taciz olarak kabul edebileceği bir şekilde, bir yorumun içeriği hakkında yorum yapan kişilerle doğrudan iletişim kuramazlar. Capterra, Tedarikçi Portalı’ndaki bir tedarikçinin bir yoruma yanıt göndermesine imkan tanıyan “yanıt” özelliği aracılığıyla kullanıcı ve tedarikçi arasında yapıcı bir diyaloğu teşvik etmektedir. Tedarikçinin bir yoruma karşı verdiği yanıtlar saygılı olmalı ve kötüleyici, nefret dolu, tehdit edici veya taciz edici içerik içermemelidir.
- Tedarikçiler, yorum yapanları, sitemizdeki yorum gönderme formuna yönlendirmeden önce yorum yapanları görüntülemek suretiyle bu kişilerin yorum puanlarını değiştirmeye çalışmamalıdır. Tedarikçiler, tüm kullanıcı tabanında (yazılımlarında tüm aktif kullanıcı olarak tanımlanan) olumlu veya olumsuz dürüst geri bildirim istemeli ve potansiyel yorumcuları, arzu edilen yaklaşıma veya daha önce paylaşılan görüşe dayanarak kendi seçimine göre göstermemelidir.
- Yorum Programımıza katılan Tedarikçilerin mali veya başka bir bir ödül karşılığında görevlerin tamamlanmasını sağlayan üçüncü taraf siteleri veya belirli bir yazılıma miktarda doğrulanmamış müşteri adaylarını yönlendirmek için kullanılan herhangi bir yöntem aracılığıyla yorumları yönlendirmeleri kesinlikle yasaktır.
- Tedarikçiler, sitemizin kanunları ihlal etmesine sebebiyet verebilecek yorumları almamalıdır. Tedarikçiler, federal kanunların veya yönetmeliklerin yayınlanmasını yasakladığı durumlarda kullanıcılardan yorum talep edemez.
- Tedarikçiler, yorumları alırken Kurallarımıza uygun olmalarını teşvik etmelidir. Tedarikçi, yorum talep ederken, kullanıcıların Yorum Programına katılmaya hak kazanabilmeleri için Topluluk Kurallarımıza uyması gerektiğini açıkça belirtmelidir.
- Tedarikçiler, teşvikler için uygunluk kurallarını onaylamalı ve kabul etmelidir. Teşvik sağlamaya belirli kısıtlamalar getirilmiştir ve Tedarikçiler, kısıtlayıcı kategorilerden birine giren kullanıcılardan bir teşvik karşılığında yorum almaktan kaçınmalıdır.
- Tedarikçiler, yorumları alırken uygun feragat beyanlarını eklemelidir. Bu bildirimler kanun gereği olup, teşviği alacak belirli sayıda yorumcuyu, teşvik teklifinin para birimi tutarını, teşvikin ne zaman bekleneceğine ilişkin tarihi, hediye kartı teklifinin ne zaman sona ereceği, hususları dahil fakat bunlarla sınırlı kalmayacak ve sair hususu içerir. Örneğin, bir teşvik teklifi içeren tüm sosyal yardımlara, kullanıcı e-postalarınızdaki yorum teşviklerini düzenleyen ayrıntılara ve parametrelere ilaven aşağıdaki alt bilgileri eklemelisiniz.
- Yorum inceleme hizmetimizin kötüye kullanılması yasaktır. Capterra olarak, Kurallarımızı potansiyel olarak ihlal ediyor olarak işaretlenen yorumları araştırmaktan mutluluk duymaktayız. Ancak, bir tedarikçinin, yorum puanlarını yapay olarak yükseltmenin bir yolu olarak yanlış iddialarla yorumları işaretleyerek sistemimizi kötüye kullandığından şüphelenmek için nedenimiz varsa, kendi takdirimize bağlı olarak tedarikçinin hesabına cezalar uygulayabiliriz.
- Tedarikçiler, bir teşvik karşılığında alınan yorumları açıklamalıdır. FTC’nin Onay Kurallarına uymak için, bir teşvik karşılığında alınan her yorum için bir gösterge sağlamaktayız. Sitemiz tarafından veya Yorum Hizmeti (RaaS) programımız vasıtasıyla elde edilen yorumlarda, yorum yapan kişiye dürüst yorum göndermesi için bir teşvik teklif edildiğini gösteren bu gösterge bulunur. Teşvik sunan Tedarikçiler, yorum elde etme hizmetlerimizden bağımsız olarak teşvik edilmiş bir yorum programına ev sahipliği yaparken tedarikçi portallarında bulunan teşvik linkini kullanmalıdır. Teşvik linki mevcut değilse, Tedarikçiler yine de aldıkları teşviği açıklamalı ve yorum yapan kişilerin, yorum gönderme karşılığında aldıkları teşvikleri açıklamalarını istemelidir. Tedarikçilerin, teşvik alan yorumları nasıl rapor edecekleri konusunda yardım almak veya diğer sorular için hesap temsilcileriyle iletişime geçmeleri önerilir.
İşbu tedarikçi yorum kuralları, hesap durumuna (müşteriler veya müşteri olmayanlar) bakılmaksızın tüm tedarikçilere eşit olarak uygunmaktadır.
Tedarikçi Beklentileri
Sitemize erişen ve topluluğumuza ve tedarikçi kurallarımıza uyan tüm tedarikçiler aşağıdaki hususları bekliyor olabilmelidir:
- Gönderilen yorumların titiz bir değerlendirmesi. Tedarikçinin puanı veya statüsüne bakılmaksızın (müşteri veya müşteri olmayan) tüm yorumlar aynı titiz kalite güvence sürecinden geçer.
- İşaretlenmiş yorumların müşterinin statüsünden bağımsız olarak adil bir şekilde araştırılması. Yorum ekibimizin satış ve pazarlama ekiplerimizden bağımsız olarak çalışmasından dolayı, işaretlenen tüm yorumlar araştırılacak ve sitemiz ile tedarikçi arasındaki herhangi bir müşteri ilişkisinden bağımsız olacaktır.
- Ürünleriyle ilgili herhangi bir yoruma saygı çerçevesinde yanıt verme olanağı. Tüm tedarikçileri, yorum yapan kişiyle yapıcı bir diyalog kurmak suretiyle ürünleriyle ilgili yorumlara yanıt vermeye teşvik ediyoruz. Bu bilgi alışverişi, hem tedarikçi hem de yorum yapan kişi için olumlu bir deneyim sağlayabilir ve diğer yazılım müşterilerine bir tedarikçinin duyarlı müşteri hizmetini tanıtabilir.
Yorumlar için En İyi Tedarikçi Yöntemleri
Araştırmamız, güvenilir bir çevrimiçi yorum programının tedarikçi pazarlama çabalarını tamamladığını ve aktif bir kullanıcı topluluğunu teşvik ettiğini göstermektedir. Tedarikçilerin yorumlarını aktif olarak yönetmeleri için en iyi yer Tedarikçi Portalı’dır. Tedarikçiler, Yorum Sekmelerinde, listelenen her bir ürün için yorum formuna bir link bulacaktır. Tedarikçinin listelenen birden fazla ürünü varsa, aynı anda birden fazla müşteriye yorum isteği göndermelerine olanak tanıyan bir ürün sayfasına link de olmalıdır.
Bir tedarikçinin yorum programını oluştururken akılda tutması gereken bazı hususlar aşağıdaki gibidir:
- Tedarikçiler, yorum talep ederken, yalnızca Kalite Güvencesi ve Doğrulama sürecimizi ve yorum kurallarımıza uygun yorumların yayınlanmaya uygun olduğunun farkında olmalıdır.
- Tedarikçiler, tedarikçi kurallarımıza uymalıdır.
- Tedarikçiler, yeni ve mevcut müşterilerle devam eden iletişimleri sırasında, e-posta bültenlerinde veya kampanyalarında, sektör etkinliklerinde ve web sitelerinde yorum talep etmeleri teşvik edilmektedir. Daha fazla ipucu için Yorumlar e-Kitabımızı okuyunuz.
- Tedarikçiler, kullanıcılardan yorum toplamaya ve güçlü bir profil oluşturmaya yardımcı olması için Yorum Hizmeti (RaaS) gibi yorum edinme programlarımıza katılmaları teşvik edilmektedir. Tedarikçiler, yorum edinme seçenekleri hakkında daha fazla bilgi için, Tedarikçi Portalında oturum açabilir veya daha fazla ayrıntı için hesap temsilcileriyle iletişime geçebilir.
- Tedarikçiler, müşterilerine ve tüm yazılım alıcılarına, ilgili ve müşteri geri bildirimlerine açık olduklarını göstermenin bir yolu olarak, genel puanlamalarından bağımsız olarak tüm yorumlara yanıt vermeleri hakkında teşvik edilmektedir. Etkili bir tedarikçi yanıtı,yorum yapanın görüşüne başka bir bakış açısı sağlamak suretiyle bir yorumu bağlama oturtmaya da yardımcı olabilir. Yorumun niteliği ne olursa olsun, tüm yanıtlar profesyonel, yapıcı ve yardımcı bir tonda olmalıdır.
Lütfen Yorum Yapan Kişiler, Tedarikçiler, için SSS’larımıza ve en sık sorulan sorular için Doğrulama Sürecimizi finceleyiniz veya daha fazla yardım için [email protected] ile iletişime geçiniz.
Alıcı Uyarıları
Alıcı Uyarısı, bir Tedarikçinin Ürün Profili Sayfamızdaki listesinin yanında yayınlanan ve Site kullanıcılarını, tedarikçinin aşağıda ayrıntılı olarak açıklanacağı üzere yasal şartlarımızı ve ve kurallarımızı ihlal ettiği konusunda uyaran yazılı bir bildirimdir. Alıcı Uyarısının amacı, kullanıcılarımıza bilinçli satın alma kararları vermeleri için gereken en iyi ve en güncel bilgilerin verilmesini sağlamaktır.
Güvenilir ve yararlı bir yorum kataloğunun, alıcıların yazılım hakkında bilinçli kararlar vermesine yardımcı olmak için kritik öneme sahip olduğuna inanmamızdan ötürü, bir tedarikçinin kendi veya bir rakibinin yorumlarını manipüle ettiği veya sitemizdeki diğer hükümleri ihlal ettiği veya programlarımızın dürüstlüğünü sorgulatabilecek herhangi bir eylemde bulunduğunun tespit edilmesi durumunda, aşağıda belirtilen şartlara uygun olarak bir Alıcı Uyarısı düzenleyebiliriz.
Bir Alıcı Uyarısı, eylemin bir ihlal olarak doğrulanmasından itibaren 90 (doksan) gün boyunca tedarikçinin ürün profili sayfalarında görüntülenmeye devam edecektir. Alıcı Uyarılarını tetikleyebilecek kapsamlı olmayan bir eylem listesi aşağıdaki gibidir:
-
Sahte yorumlar yazmak veya başkaları adına yorumlar gönderilmesi. Tedarikçilerin kendi profilleri veya bir rakibin profili için yorum göndermeleri veya sahte yorumlar satın almaları yasaktır. Gerçek olduklarından, çıkar çatışması olmayan bir yorumcu tarafından gönderildiklerinden ve başkası adına gönderilmediklerinden emin olmak için gelen yorumları aktif olarak izlemekteyiz.
-
Her türlü tehdit. Tedarikçilerin, yorum yapan kişilere yorumlarını düzenlemeleri veya kaldırmaları için baskı yapması, dürüst bir yorum yazan kişileri yasal işlemle tehdit etmesi veya programlarımız hakkında yanlış bilgiler yayınlaması yasaktır. Ayrıca, tedarikçilerin iş ortaklarımızı, itibarımızı veya herhangi bir üçüncü kişiyi tehdit etmelerine izin vermeyiz.
-
Yorum puanlarının manipüle edilmeye çalışılması. Tedarikçilerin, müşterilerinden yalnızca olumlu yorumlar talep etmesine izin verilmemektedir. Buna ilaveten, güncel ABD federal kanunları ışığında, tedarikçilerin müşteri sözleşmelerinde bir yorumcunun dürüst bir yorum göndermesini engelleyen kötülememe maddelerine yer vermelerine izin vermemekteyiz.
Teşvik edilmiş yorumları veya diğer FTC ihlallerinin açıklanmaması. Tedarikçilerin FTC, Tedarikçilerin (i) müşterilerine dürüst yorumlar göndermeleri karşılığında teşvikler sunduklarını açıklamalarını ve (ii) sundukları teşvikleri yalnızca nominal değerle (örneğin, 25 $ veya daha az) sınırlamalarını gerektirmektedir. Ayrıca tedarikçiler, alınan bir yorumun tedarikçiyle maddi bağlantısı olan bir yorumcudan gelip gelmediğini açıklamalıdır (buradaki FTC tanımına bakınız).
- Yorum inceleme hizmetimizin kötüye kullanılması. Tedarikçilerin, yorum puanlarını yapay olarak yükseltmek için yanlış beyanlarla yorumları aşırı derecede işaretleyerek sistemimizi kötüye kullanmaları yasaktır.
“Alıcı Uyarıları” öncelikli olarak yorumlarla ilgili olarak yayınlanlarsa da, tedarikçi listelerimizi manipüle etmeyi amaçlayan diğer ihlaller veya aşağıda belirtilenler gibi diğer ihlaller konusunda da Alıcıları uyarmaya çalışıyoruz:
-
Şartlarımızdan veya protokollerimizden herhangi birinin ihlal edilmesi. Tedarikçiler, Tedarikçi Yorum Kuralları, Ürün Listeleme Kuralları ve Genel Tedarikçi Koşulları dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla, Sitelerimizdeki yasal koşullardan herhangi birini ihlal ettikleri takdirde bir Alıcı Uyarısına tabi olacaktır.
-
Veri Kazıma ve Site politikalarımızın başka şekilde ihlal edilmesi. Tedarikçilerin, aşağıdakiler dahil fakat bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla, Politikalarımızı ihlal eden herhangi bir faaliyette bulunmaları yasaktır: tıklama hilesi, veri kazıma veya Veri Gizliliği Politikamızı ihlal eden faaliyetler. Bir tedarikçinin faaliyetinin Topluluk Kurallarımızın, Yorum programımızın ruhunu veya sitelerimizin kurallarının ihlal edilmesi durumunda, kendi takdirimize bağlı olarak bir Alıcı Uyarısını etkinleştirme hakkımızı saklı tutarız.
İhlalin niteliği “Alıcı Uyarısı” grafiğinde belirtilecektir. Alıcı Uyarıları hakkındaki diğer sorularınızı, [email protected] adresinden İncelemelere Uyum ekibimize iletebilirsiniz.
Yorum Kesitlerinin Anlaşılması
Yorum kesitleri, bir ürünün profilinde yayınlanmış, kullanıcı tarafından gönderilen yorumlardan derlenen, sistem tarafından seçilen doğrudan alıntılardır (bkz. Yorum Kesitleri Nasıl Seçilir). Kesitler, yazılım alıcılarına, hızlı alıntı için kullanıcı tarafından gönderilen yorumlardan alınan “Artılar” ve “Eksiler”in kolayca sindirilebilir bir anlık görüntüsünü sağlar ve bir ürünün yorum profil sayfası veya ürün karşılaştırma sayfası gibi öne çıkan yorumların özet bir görüntüsünün bulunduğu bir sayfada gösterilebilir.
Tarafsız bir yorum platformu olarak sitemiz, kesit görüntüleme için seçilen hiçbir içeriği düzenlemez veya oluşturmaz. Seçilen yorum kesitlerinde ifade edilen görüşler, Capterra’ya ait olmayıp, yorum yapan kişilere aittir ve bir kesit alıntısında ifade edilen görüşlerin hiçbiri tarafımızca teyit edilmemektedir.
Video Yorumlarını Anlama
Video yorumları, tarafsız bir süreçle seçilen ve objektif bir dizi kriteri karşılayan yorumculardan oluşan mevcut veritabanımızdan sitemiz tarafından talep edilen yazılım hakkında kullanıcı tarafından gönderilen video referanslarıdır. Bir video yorumu gönderen yorumcular i) daha önce Kalite Güvence sürecimiz aracılığıyla, sitemizin Topluluk Kurallarını karşılayan yüksek kaliteli yorum içeriği gönderme geçmişiyle doğrulanmış ve ii) daha önce aynı ürün için yayınlanmış bir yazılı yorum göndermiş kişilerden olacaktır.
Video Yorum Kuralları
Video Yorumları, içerikleriyle ilgili sübjektif hususlar nedeniyle kaldırılamaz. Metin tabanlı yorumlarda olduğu gibi, video yorumları da Topluluk Kurallarımıza uygun olmalı ve İşbu Kurallar ve sitemizin kullanım koşullarına uygun olarak yayınlanmalı ve paylaşılmalıdır. Yalnızca bu Topluluk Kurallarına uymayan Video Yorumları, kendi takdirimize bağlı olarak kaldırılabilir.
Video Yorumları ve Yazılı Yorumların Karşılaştırması
Daha önce belirtildiği gibi, bir video yorumu, aynı ürün için yazılı bir yorumu yayınlanmış olan bir yorumcu tarafından gönderilen bir yorumdur. Video yorumcularının önceki yorumlarını kelimesi kelimesine okumaları gerekmez ve aynı görüşleri sürdürmek zorunda değildirler. Bunu akılda tutarak, video yorumları:
- Herhangi bir puan hesaplamasına dahil değildir. Video yorumları “ikinci yorum” olarak kabul edilmez ve ortalama yorum puanlarının hesaplanmasında kullanılmaz ve bir tedarikçinin arama sonuçlarındaki veya herhangi bir kategori sıralamasındaki sıralamasını etkilemez.
- Bir tedarikçi tarafından veya tedarikçi için talep edilemez. Sitemiz, daha önce Kalite Güvence sürecimizi geçmiş ve bir ürünü yorumlamış olan yorumculardan oluşan mevcut veri tabanımızdan video yorumu göndermelerini istemektedir.
Video Yorumunun İşaretlenmesi
Bir Video Yorumunun Topluluk Kurallarımızı ihlal ettiğini düşünüyorsanız, lütfen bunu bize [email protected] adresine e-posta göndererek bildiriniz. Bir Video Yorumunu değiştirilmek üzere işaretlemek istediğinizi belirtmenin yanı sıra, lütfen söz konusu iyorum hakkında tanımlayıcı ayrıntıları, onu kaldırma gerekçenizi ve ekibimizin araştırmasında yardımcı olabilecek tüm gerçekleri belirtiniz. Tüm yazılı yorumlarda olduğu gibi, yorum ekibimiz, söz konusu Video Yorumunu, görüntüleme kriterlerimizi karşılayıp karşılamadığını belirlemek için değerlendirecektir. Topluluk Kurallarımızı ihlal ettiği tespit edilen Video Yorumları, sistemimiz tarafından değiştirilmek üzere işaretlenecektir.
Video Montajları Hakkında
Bir “Video Montajı”, birden fazla yorumcudan alınan çeşitli görüşler oluşturmak için Topluluk Kurallarımıza uygun olarak daha önce gönderilen video yorumlarından kesintiler içeren kilit yorumların ölçülü bir derlemesidir. Bir ürün profili aynı anda birden fazla Video Montajı içerebilir ve montajlar, kullanıcıların neden bir yazılımı seçtiklerini, hangi hususların değiştirildiğini görmeyi istedikleri hakkında dengeli görüş montajlarını içermektedir.
Video Montajlarının içerdiği klipler, gönderilmiş ve onaylanmış Video Yorumları içeriğinden elde edildiğinden, Video Yorumları ile aynı Topluluk Kuralları grubuna tabidir. Topluluk Kurallarımızı ihlal eden herhangi bir Video Montajı klibi, moderatör olarak takdirimize bağlı olarak Video Montajı içinde değiştirilmeye veya tüm Video Montajının devre dışı bırakılmasına sebebiyet verecektir. Daha fazla bilgi için Video Yorumlarının İşaretleme konusunu inceleyiniz.
Kesit Kuralları
Kaynaklandıkları yorumları yöneten kurallara benzer şekilde, kesitler, içerikleriyle ilgili sübjektif hususlar nedeniyle kaldırılamaz veya yayından kaldırılamaz. Yalnızca aşağıdaki kurallara uygun olmayan kesitler, kendi takdirimize bağlı olarak, sistem tarafından seçilen yeni bir kesit ile değiştirilebilir:
Kesitler, ürün özelliklerini doğru bir şekilde alıntılamalıdır. Kesitlerin desteklenmeyen bir ürün özelliğinden veya şu anda mevcut olan bir ürün özelliğinin eksikliğinden bahsetmesi, kesitlerin değiştirilmesi için yeterli olacaktır.
Kesitler doğru bir şekilde kategorize edilmelidir. Kesitlerin açıkça “Artı” veya “Eksi” olarak yanlış kategorize edilen içeriğe sahip olması, kesitleri değiştirilmesi için yeterli olacaktır.
Kesitler, Yorum Kurallarımızı ihlal etmemelidir. Kesitler, yorum içeriğinden kaynaklandığından, aynı Topluluk Kuralları grubuna tabidir. Herhangi bir Kesitin Topluluk Kurallarımızı ihlal eden etmesi, kesitin değiştirilmesi için yeterlidir.
Bir Kesitin İşaretlemesi
Bir yorum kesitinin Kesit Kurallarımızı ihlal ettiğini düşünüyorsanız, lütfen bunu bize [email protected] adresine e-posta göndererek bildiriniz. Bir kesiti değiştirilmek üzere işaretlemek istediğinizi belirtmenin yanı sıra, lütfen söz konusu kesit hakkında tanımlayıcı ayrıntıları, onu kaldırma gerekçenizi ve ekibimizin araştırmasında yardımcı olabilecek tüm gerçekleri belirtiniz. Yorum ekibimiz, görüntüleme kriterlerimizi karşılayıp karşılamadığını belirlemek için kesiti değerlendirecektir. Kesit Kurallarımızı ve/veya Topluluk Kurallarımızı ihlal ettiği tespit edilen kesitler, sistemimiz tarafından değiştirilmek üzere işaretlenecektir.
Last Update: Orijinal belgede mevcut değildir.